Affärsnyttig webb & PR blev inbjuden att hålla föredrag av Företagarna i Strömstad, på ämnet säljande och kommunicerande webb.
Under föredragstimmen tog jag upp ämnen som:
Hur man skriver för att lyfta fram företaget
Hur man ger mervärde till webbesökaren, för att skapa positivt omdöme och återbesök … och återbesök leder ofta till inköp.
Hur en webbsidas layout bör disponeras, dels för läsvänlighet, dels för att marknadsföra företagets olika produkter / budskap.
Sökmotoroptimering
Med andra ord hur man ser till att innehållet levererar affärsresultat. Detta heter med ett branschord Content Marketing. I Företagarnas artikel kan ni läsa vad åhörarna tyckte om föreläsningen (öppnas i nytt fönster).
Föredraget gjorde senare succé hos Mentornätverket hos Nyföretagarcentrum, då i 30-minutersversion. Ett år senare får jag fortfarande beröm för det. Kanske kan även ert företag ha nytta av föredraget?
Föredrag om säljande webb
Affärsnyttig webb & PR blev inbjuden att hålla föredrag av Företagarna i Strömstad, på ämnet säljande och kommunicerande webb.
Under föredragstimmen tog jag upp ämnen som:
Med andra ord hur man ser till att innehållet levererar affärsresultat. Detta heter med ett branschord Content Marketing. I Företagarnas artikel kan ni läsa vad åhörarna tyckte om föreläsningen (öppnas i nytt fönster).
Föredraget gjorde senare succé hos Mentornätverket hos Nyföretagarcentrum, då i 30-minutersversion. Ett år senare får jag fortfarande beröm för det. Kanske kan även ert företag ha nytta av föredraget?