Föredrag om säljande webb

Affärsnyttig webb & PR blev inbjuden att hålla föredrag av Företagarna i Strömstad, på ämnet säljande och kommunicerande webb.

Under föredragstimmen tog jag upp ämnen som:

  • Hur man skriver för att lyfta fram företaget
  • Hur man ger mervärde till webbesökaren, för att skapa positivt omdöme och återbesök … och återbesök leder ofta till inköp.
  • Hur en webbsidas layout bör disponeras, dels för läsvänlighet, dels för att marknadsföra företagets olika produkter / budskap.
  • Sökmotoroptimering

Med andra ord hur man ser till att innehållet levererar affärsresultat. Detta heter med ett branschord Content Marketing. I Företagarnas artikel kan ni läsa vad åhörarna tyckte om föreläsningen (öppnas i nytt fönster).

Föredraget gjorde senare succé hos Mentornätverket hos Nyföretagarcentrum, då i 30-minutersversion. Ett år senare får jag fortfarande beröm för det. Kanske kan även ert företag ha nytta av föredraget?