Vässa webben: Grand Hotel Lysekil

Vi tog en sittning ”Vässa webben” för hotellets hemsida, för att se hur innehållet och dess placering kunde förbättras. Vi började med att ge feedback på hur innehållet uppfattas, och ge förslag på förbättringar utifrån det.

I en stressig vardag är det inte alltid man har tid för hemsidan, men en sittning med en webbspecialist kan inspirera till en mängd förbättringar. Någon ”före-bild” har jag tyvärr inte i detta fall. Här är några exempel på vad vi föreslog:

  • Flerspråkig rumsbokning istället för bara svensk
  • Att synliggöra bokningsmöjligheterna mer
  • Att visa en exteriörbild på hotellet i bildbläddraren på förstasidan
  • Att visa upp olika Att göra-aktiviteter, inkl. bilder
  • Att visa fler interiörbilder
  • Placeringen av innehållet  – vad bör stå var – vad bör lyftas fram

Många av insatserna gick ut på att bättre visa upp hotellets styrkor och resurser.

Så här tycker kunden om resultatet:

Ett av de mest konstruktiva möten jag haft!
Vässa webben är ett fantastiskt upplägg, där Anette går in och kritiserar på ett mycket proffsigt sätt. Kritik är konstruktivt.
”Jag tänker inte ta betalt för att tala om för dej vad som är bra, vi ska lyfta allt som går att göra bättre!” sa hon vid vårt första möte… 🙂
Och så blev det! Jag kunde själv direkt med enkla grepp förbättra vår sida, som faktiskt är företagets första ansikte mot kund och vi fick respons från våra gäster direkt!
Vi har fler direktbokningar från vår sida idag än vad vi hade innan.
Stort tack, Anette!
Rekommenderar definitivt tjänsten Vässa webben till alla som har ett företag med en webbsida!

Anette Niklasson, Grand Hotel i Lysekil